ATA1: command 0x25 timeout (problem se SATA na ICH7)

Richard Pecl peclik na spunge.org
Pondělí Únor 20 11:24:38 CET 2006

Dobry den.
Mam problem s instalaci linuxu na tento pocitac:

MB Intel 945GTP (radic ICH7)
1xHDD Seagate 200GB SATA II
1xDVD Asus IDE
CPU Celeron D 2.8 GHz

SATA radic je v biosu nastaven jako
IDE (dalsi moznosti jsou AHCI a RAID).
IDE je nastaveno jako Enhanced.

Spousteni linuxu vzdy zatuhne pri detekci HW a na konzoli se po spravne
detekci HDD (vypise typ, velikost apod.) uz jen dokola vypisuji tato
hlaseni:

ATA1: command 0x25 timeout
translated ATA stat/err 0x7f/0xff
ATA: abnormal status 0x7f on port 0x20CF
SCSI error: return codes 0x8000002

Takto se to chova, kdyz jsem zkousel ruzne LIVE distribuce (minimax,
slax, ubuntu) s kernelem 2.6.xx
Jiny kernel jsem nezkousel, protoze dle mych informaci ma mit az 2.6.15
vetsi podporu SATA a hlavne ICH7.

Zkousel jsem SATA nastavit v biosu i na AHCI, ale to nepomohlo.

Naposledy jsem zkousel instalovat kubuntu, kde je pouzit kernel 2.6.15-15.
Instalace probehla naprosto bez problemu, spravna detekce HDD, instalace
do partition... Jenze po rebootu a startovani z disku to udela to same,
co jsem vyse popsal a dal se nedostanu.

Pokud nabootuji z CDROM (kubuntu install) a zvolim Rescue mode, muzu si
disk bez problemu pripojit a pracovat s nim. Zkousel jsem takto spustit
i fsck a ten nehlasil pri kontrole cele pratition zadny problem.

Zajimave je, ze obrazy jadra, ktere instaluje kubuntu a ktere je
spusteno pri instalaci jsou naprosto identicke (dle porovnani souboru) a
samozrejme stejne verze 2.6.15-15.

Nevite v cem muze byt problem?
Je nejaky rozdil v tom, jak je jadro inicializovano pri beznem spousteni
a pri spousteni pro instalaci?

Dekuji za rady.
Risa