fonty

pat pat na xvalheru.org
Pondělí Únor 20 13:37:24 CET 2006

Martin Šanda wrote:
> Dne pondělí 20 únor 2006 11:15 Hana Skoumalova napsal(a):
> -> Pro OOo potřebujete TrueTypové fonty. Dobrý návod týkající se fontů je
> Tohle není úplně pravda, protože OO.o umí přirozeně používat i Postskriptové
> fonty.
> Výborný balík fontů uvolnila už před několika lety německá písmolijma URW
> Jejich součástí jsou fonty Nimbus, které lze použít jako náhradu MS fontů.
> Slovo náhrada je v tomto případě, ale nepřesné, protože ty fonty jsou
> podstatně kvalitnější a správně lokalizované.

> [...]

Dekuji za doporuceni.

Jeste jeden doplnijici dotaz: kdyz pouzivam hackovane/carkovane znaky,
ktere jsou na klavesnici, tak se pisi a zobrazuji korektne (testovano na
DejaVu fontech); pokud se snazim napsat male samohlasky s carkami, tak
teke pisi korektne, ale pokud se snazim napsat cokoli velkeho s
diakritikou nebo male znaky s hackem, tak mam smulu a zobrazuje se jen
ten znak bez diakritiky. Kde je problem ??? Je to problem fotu nebo je
neco spatne v nastaveni klavesnice ??? Asi jsem si najivne myslel, ze to
je problem fontu.

Pouzivam Gentoo, X.org. Klaviznici mam nastevenou v xorg.conf. Potrebuji
nastavit pouze psani ceskych znaku bez pocesteni systemu.

Diky moc

	Pat