Jaky sip softphone pro primou komunikaci na IP?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Únor 22 22:46:55 CET 2006

Dan Ohnesorg wrote:
: Dne Wed, Feb 22, 2006 at 10:11:21AM +0100, Jan Kasprzak napsal:
:
: > 	Twinkle zda se neumi SPEEX kodek. Ale vyzkousim. Ekiga ma vyhodu
: > ze umi i H.323. Kphone mi rozumne nefungoval (nefungovala detekce urovne
: > zvuku - signal byl prilis potichu), to same linphone. SJphone neni free
: > software.
:
: Podle me zadny soft telefon neni ve stavu bezne pouzitelnosti.
:
	ekiga funguje krome nejakeho drobneho problemu s fungovanim za NATem
(ale ktery SIP telefon funguje za NATem rozumne :-).

: Az budes ponekolikaty resit, v kterem ze okne prehrava mplayer inet radio,
: aby se dal vypnout a prijmout hovor,

	Tohle je IMHO chyba ALSA rozhrani - kdyz pouzijes OSS emulaci,
muzou zvuky vyuzivat i ruzni uzivatele. Ale zase s ~/.asoundrc muzes
mplayer posilat do 3. a 4. kanalu a telefon do 1. a 2.

: stehovat po stole mikrofon a repraky
: aby nebylo v hovoru echo,

	Ekiga ma docela dobre echo cancellation - nezabira mi jen na notebooku,
kde je mikrofon asi 10cm od repraku.

: dohadovat se s protistranou jestli ji nejde reprak
: nebo tobe mikrofon...... tak proste koupis tu zminovanou sipuru nebo cokoliv
: jineho a zjistis, ze kvalita hovoru je na nesrovnatelne vyssi urovni (u
: vsech zarizeni co maji signalove procesory), zarizeni funguje furt a kdyz
: ne, tak je rebootnute behem par vterin bez preruseni prace (coz u svihle
: alsy rozhodne nehrozi)

	Jo, ale softwarovy telefon si nevezmes s sebou do prace.
Navic prece jen "pure hack value" je u softwaroveho telefonu vyssi :-)

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |