Jaky sip softphone pro primou komunikaci na IP?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Únor 24 01:17:08 CET 2006

Dan Ohnesorg wrote:
: Dne Wed, Feb 22, 2006 at 10:46:55PM +0100, Jan Kasprzak napsal:
:
: > 	Tohle je IMHO chyba ALSA rozhrani - kdyz pouzijes OSS emulaci,
: > muzou zvuky vyuzivat i ruzni uzivatele. Ale zase s ~/.asoundrc muzes
: > mplayer posilat do 3. a 4. kanalu a telefon do 1. a 2.
:
: Jo to jo, jezne potom zase vetsinu telefonu nedonutis zvonit na kanale 1 a
: telefonovat na kanale 3, potazmo pres BT headset.

	Ted me napadlo genialni reseni - vetsina telefonu ma moznost nastavit
si vyzvaneci ton - tak si tam proste dam nejaky OGG nebo WAV ktery ma zvuky
na 3. a 4. kanale. A telefonovat budu pres prvni.

: Primarni problem ale nemam s konfliktem na zarizeni, to se nejak poresit da,
: ale s tim, ze si moc nezatelefonujes kdyz prehravas stream a kdyz holt
: poustim country radio pres /usr/bin/mplayer mms://netshow3.atlas.cz/country64
: tak holt nemam zadne okno se soupakem hlasitosti a musim nejdrive najit
: spravny  xterm ve kterem to bezi. Reseni typu killall mplayer jsou prece jen
: very komplikovana.

	Jo, jasne. Ja mam pro tyhle ucely na klavesnici vyhrazene jedno
tlacitko pro "mute" hlavni zvukove karty. Tohle ve spojitosti treba s BT
headsetem by melo problem resit.

: P.S.: VoIP ma dve zasadni chyby, jednak je telefonovani zadarmo strasny
: zrout casu a jednak kdyz se neco dohodlo po jabberu, tak byl k dispozici log
: komunikace a kdo nesplnil ukol, byl logem umlatitelny, kdyz se udela hlasova
: konference, tak zaznam nemate, pripadne ne zadny snadno prohledavatelny a
: nemate zadny padny argument ;-)

	No, na tohle je dobre posilat summary e-mailem :-)

	Ale abych byl on-topic: jak je to vlastne s VoIP a sifrovanim?
Je RTP payload nejak sifrovatelny/sifrovany? Bylo by pekne volat si a vedet,
ze to nemuze muj ISP nebo nekdo po ceste odposlouchavat. Idealni by bylo
neco ve stylu jabberu - navazane na GPG klice.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |