Zalohovanie "Redhat Enterprise Linux 4As"

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Pátek Únor 24 09:46:05 CET 2006

Tomas Ferster wrote:
> Dobrý deň, s operačným systémom "Redhat Enterprise Linux 4 As"
> momentálne iba začínam a potreboval by som zálohovať root filesystém
> serveru ktorý si nemôžem dovoliť zhodiť do singlu (prevádzka 24x7), má
> niekto z vás nejakú overenú metódu ako to spraviť relatívne
> koenzistentne ? A raz začas by som chcel spraviť kompletný image
> systémového disku (to už samozrejme v singli) je na to niečo rozumnejšie
> ako „dd“ ? Za každú radu vopred ďakujem.

nejjednodussi je:
- veskere databaze vydumpovat na disk
- cely strom filesystemu rsyncnout na backup server

- pouzivam dirvish, sadu skriptu nad rsyncem s historii, incrementalnim
zalohovanim a dalsimi moznostmi

Ziskate tim konzistentni snapshot databazi a funkcni strom, ktery muze
kdykoliv nakopirovat a ozivit na podobnem zeleze.

Pravdepodobne existuji i sofistikovanejsi nastroje, tohle je
minimalisticky postup, ktery mam overeny a funguje. Odhledneme od
patologickych jevu jako je qmail a jeho vazani zprav na inody a podobne.

z.p.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu