Zalohovanie "Redhat Enterprise Linux 4As"

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pátek Únor 24 15:37:31 CET 2006

On Fri, 24 Feb 2006, Tomas Ferster wrote:
> Dobrý deň, s operačným systémom "Redhat Enterprise Linux 4 As"
> momentálne iba začínam a potreboval by som zálohovať root filesystém
> serveru ktorý si nemôžem dovoliť zhodiť do singlu (prevádzka 24x7), má
> niekto z vás nejakú overenú metódu ako to spraviť relatívne
> koenzistentne?

Ano, samozrejme -- nemit na root fs nic, co by se menilo pri bezne praci
serveru, a vse ostatni mit na LVM s moznosti snapshotu. Pak se da
zalohovat cimkoliv (root fs primo, ostatni pres shapshot).

Nebo mit i root fs na LVM, ale nejsem si jisty, zda to je konfigurace
primo podporovana instalatorem RHEL a jestli s tim pocitat jejich
mkinitrd.

> A raz začas by som chcel spraviť kompletný image systémového disku (to
> už samozrejme v singli) je na to niečo rozumnejšie ako dd ? Za každú
> radu vopred ďakujem.

dump

-- Honza Houstek