Zkusenosti s nejnovejsim gnome (2.14)

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Pondělí Únor 27 10:11:03 CET 2006

Ahoj,

trochu jsem testoval nejnovější distribuce s poslední verzí gnome a
zarazila mě pár nepříjemností.

1. Není možné vybrat klasickou českou klávesnici - qwertz, nabízí se
pouze qwerty. Narazil jsem na to jak v Ubuntu - Dapper Drake, tak v FC5
Test3. Nevíte, je to nějaký záměr, nebo je to na nahlášení chyby?

2. Ve FC5 jsem narazil na něco, s čím jsem se již setkal ve FC4, ale
také se mi to nepodařilo vyřešit.

   FC5 - když spustím xine, otevřou se dvě okna, v jednom jede video a
druhé je aktivní na ovládání. Např. zmáčknu f a aktivní oknu přejde do
fullscreen. Bohužel okno s videem zůstane malé a někde dole. Stejně se
to chová v reakcích na myš - např. DVD menu. Klikat musím v černém
aktivním okně, ale menu vidím v okně s videem. Zrovna toto je
nepříjemné, protože xine je jediný program, který s dvd menu pořádně
pracuje.

   FC4 - podobné chování vykazoval gmplayer, ale ten tímto neduhem zdá
se v FC5 již netrpí.

Myslím, že je problém na rozhraní xorg - gnome2 - aplikace, ale nejsem
schopen zjistit kde. Nesetkal jsem se s tím již někdo? Nevíte, jak se to
dá odstranit?

Pavel

--
Pavel Lisý <pali na tmapy.cz>