Komercni aplikace pod GTK?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Únor 28 12:37:17 CET 2006

Josef Smidrkal píše v Út 28. 02. 2006 v 12:07 +0100:

> Radsi uvedu priklad. Jsem svetova banka
> Pokud se mylim, pak se omlouvam a prehodnocuji svuj nazor na GNU.

Ja vsechny prispevky v (nejen) tomto listu vyhodnocuju v kontextu celeho
threadu. Proto kdyz puvodni dotaz znel "mohu vydat komercni aplikaci pod
GTK", tak nejste svetova banka, protoze komercni aplikace = sireni
software za uplatu. Tim mame prvni podminku (software se bude sirit,
tedy copyleft licenci je treba vzit v uvahu).

Dale, vy jste puvodne napsal, ze muzete vzit svobodny soft a u svych
rozsireni si stanovit vlastni podminky. Toto mi prislo hrozne vagni a
nepresne a proto jsem na to reagoval, aby to puvodniho tazatele neuvedlo
v omyl, i kdyz se ho to vlastne primo netyka (pokud teda zustane u
programovani neceho co slinkuje s LGPL (py)GTK a nezacne rozsirovat
nejaky GPL program).

Obecne mi totiz rozsireni programu prijde jako derived work, a u GPL pak
automaticky spada pod GPL taky. Pokud jste nyni napsal uz vyslovne LGPL
a taky zminil rozsireni (zrejme ve smyslu nadstavby) knihovny, tak to uz
je jinak, ale ve vasi prvni odpovedi mi to chybelo.

Petr