Komercni aplikace pod GTK?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Únor 28 13:24:27 CET 2006

Martin `MJ' Mares <mailto:mj na ucw.cz> wrote:

> To není pravda, protože GPL explicitně zakazuje při
> distribuci přidávat
> jakákoliv omezení na používání a šíření díla, pročež jakákoliv taková
> směrnice bude v konfliktu s licencí.

	Což je ovšem věcí soudu, aby posoudil, co je z pracovně právního
vztahu nadřazenější... já to spíše vidím na dva naprosto na sobě nezávislé
soudní spory a nikoli jeden... a jelikož žádný takový rozsudek dosud nepadl
(podle žádného národního, včetně mezinárodního), rozhodně nehodlám být první
vlaštovkou...

	Především bude velmi problematické dokázat, že výhozený uživatel
vědomě odsouhlasil znění licenční smlouvy, na kterou se bude ve svém
zdůvodnění odvolávat, protože právě díky ní a právům z ní vyplývajících, byl
vyhozen... Takže bude velmi problematické posoudit, zda-li vůbec smluvní
vztah (a tedy i práva) vznikl (pokud ne, jeho obhajoba končí), na stranu
druhou nebude pro zaměstnavatele až tak velký problém dokázat, že to byl
právě on, kdo porušil směrnice, protože ho už právě za to vyhodil - a tedy
měl zřejmě nezvratitelné důkazy... (jinak by jeho konání (zaměstnavatele)
mohlo být okamžitě rozporováno jako nedůvodné bez ohledu na existenci GNU
GPL).