Komercni aplikace pod GTK?

Miroslav BENES miroslav_benes na zdas.cz
Úterý Únor 28 14:13:12 CET 2006

>To je pravda, ale není to tak, že kdokoliv z té pobočky pak může program
>zcela regulérně vypustit do světa? :-)

Promiňte, ale to mi připadá trochu přitažené za vlasy.
Pokud by v popisovaném případě byl soft pořízen "pobočkou" (tj.
právnickou osobou), pak by z licence mělo vyplývat, že právo na další
šíření má pořizovatel, tedy opět pobočka (jakožto právnická osoba).
Pokud fyzicky tento soft používají zaměstnanci )fyzické osoby), které
jsou s právnickou osobou "pobočka" v pracovněprávním vztahu, pah z
tohoto vztahu přece nevypývají žádná práva pro ony fyzické osoby
týkající se licence. Další šíření softwaru by v takovém případě bylo
IMHO postižitelné bez ohledu na licenci, s jakou byl (právnickou osobou)
pořízen.

Stručně řečeno (apoň jak to chápu já) nabyvatel má u softwaru s (L)GPL
licencí _právo_, nikoliv _povinnost_ šířit ho dál.