Linux skrze libata a SATA-II (3Gb)

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Úterý Únor 28 17:16:24 CET 2006

Zdravim,

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
>........mám stroj, který je má jižní můstek Intel ICH7-R, honím ho aktuálně
> skrze AHCI a dmesg říká:
> ata1: dev 0 ATA, max UDMA/133, 390721968 sectors: lba48
> 	Co mne znepokojuje je "max UDMA/133", přestože i disk(y), které jsou
> tam nakrmené jsou SATA 3Gb capable... takže bych očekával trochu více než
> UDMA/133... - vzhledem k emulaci skrze SCSI hdparm -X odmítá fungovat na
> SCSI...
> 	Máte podobné systémy i Vy? O AHCI se více nedozvím, páč The driver
> does not yet support the proc-fs...:-(

Imho je to tim, ze vyrobci zatim nevyrabi rychlejsi disky (elektronika)
nez udma133.
Osobne jsem teda zadny nevidel.
Mam tu WD 120GB SATA a ten se hlasi jako UDMA100,
pak tu mam WD 36GB Raptor a ten se hlasi jako UDMA133.
Taky jsem tu mel Seagate 120GB SATA II pripojeny k ICH-7 a i tam
to hlasilo udma133.

Ale nijak jsem se nad tim nepozastavoval, pripadalo mi to celkem logicke
(protoze SATA je imho jen jinak pripojeny/komunikujici PATA disk).

Nekde jsem nasel nejaky info, kde se pise:

Serial ATA is a new manager (controller) of hard disks of type IDE. The
internal technology of the hard disk is thus similar with that of the
parallel hard disks. Only the communication is replaced by a connection
series.

Roman DAVID