Nastaveni pristupu k SSH serveru

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Úterý Leden 3 10:45:01 CET 2006

Přeji krásný den !

Potřeboval bych nastavit SSH server (openssh-4.2p1-fc4.1 na FC4) ta, aby
se choval podle mých představ.
Procházel jsem konfigurák /etc/ssh/sshd_config, alenějak si z dostupných
voleb nemůžu vybrat.

A jak to má fungovat ?

a) pro počítače z vyjmenované skupiny (a je celkm jedno jestli se
vyberou podle IP nebo hostname) povol přihlašování klíčem i pomocí hesla
b) pro všechny ostatní stroje povol jen přístup klíčem

Našel jsem volbu HostbasedAuthentication. Pokud se zapne, bude se
přihlížet k obsahu souboru /etc/hosts.equiv. Do něj se dají zadat
stroje, ze kterých je povoleno přihlašování bez hesla (doufám že jsem
správně pochopil manuál).

Jenomže já bych to potřeboval naopak - omezit přihlašování pomocí hesla
a nechat bez omezení přihlašování klíčem(bez hesla).

Jak se dá dosáhnout tohoto stavu ?

Předem díky za tipy.