iptables a ipsec

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Pátek Leden 6 13:19:08 CET 2006

> No pokud vidím dobře tak mám na konci otazník.

Byl minen muj puvodni dotaz, protoze Vase odpoved byla pouze
na jeho prvni pulku ...

> jak skrz ne
> odkazech neni
> srozumitelne ...
> >

> Tunel s tím nemá nic společného prostě paket se veme a projde
> přes ty chainy. Co je ve vnitř v paketu dále zašité ho
> nezajímá. Zajímá ho pouze obálka SRC a DST.

Ale vzdyt to vubec neni pravda! Uvazujte prece trochu, kdyz uz
na neco odpovidate. Pokud je to paket z LAN, ev. z fw a smeruje
do tunelu nebo obracene, pak nekterymi chainy projde v originalni
podobe (nezakodovany) a pak (nekterymi mozna znovu) uz zakodovany.
A protoze v 2.6 kernelu uz zadne ipsecX intefaces nejsou, tak
neni az tak uplne trivialni urcit jak to presne je a presne o to
me od zacatku jde.

Zdenek Prchal