rozsirit SW RAID5 o dalsi disk

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Leden 7 21:20:26 CET 2006

Protože se pro manipulaci s diskovými poli nyní používá mdadm, bral bych
jako směrodatné informace, které uvádí dokumentace mdadm.

Rozšíření ze tří aktivních disků na čtyři == změna počtu aktivních disků a
k tomu manuálová stránka praví:

<cut>
   -n, --raid-devices=
<cut>
          This  number  can only be changed using --grow for RAID1 arrays,
          and only on kernels which provide necessary support.
<cut>
   Currently  the only support available is to change the "size" attribute
   for arrays with redundancy,  and  the  raid-disks  attribute  of  RAID1
   arrays.
<cut>

Pokud by pole bylo vytvořeno se čtyřmi disky s tím, že jeden je od začátku
"missing", pak kapacita pole bude od začátku 3*N a pole bude neustále
zranitelné, dokud nebude chybějící disk doplněn. Stejně tak bude muset
neustále dopočítávat data z chybějícího disku. Rozhodně nelze doporučit
takové řešení.

Slávek.