řešení diskového pole

Petr Klima tosuja na post.cz
Úterý Leden 10 09:39:56 CET 2006

Martin Horicky wrote:
> Zdravím,
> sice tento dotaz není v vztahu přímo k linuxu, ale týká se řešení síťových polí.
>
> Právě řeším v naší síti rozšíření diskové kapacity o cca.1TB a hledám nejvhodnější řešení co do rozdělení zátěže za nepříliš vysokou cenu, ale netuším která varianta je lepší.
>
> 1)  rozšíření serveru o řadič (samozřejmě server model) plus dostatečný počet hdd, to se mi zdá nepraktické z důvodů přilišné zátěže jedné stanice

Prilisna zatez? Nevim, jaky mate server, ale raidove pole zas tolik
zateze negeneruje (kdyz je ten radic plne hardwarovy).

> 2) vytvoření úplně nové stanice, čistě zaměřené jako diskové pole (více síťových karet,...)

Vice sitovek? Proc? Gigabitova sit staci. Pri pripojeni vice uzivatelu
stejne ve vasi cenove kategorii rozhodne neexistuje nic, co by bylo tim
gigabitem limitovano.

> 3) systém externích hdd připojených přes síť (Maxtor, WD)

No, nevim, mozna to funguje dobre, ale mozna taky ne, bude to asi levne,
ale vice vyhod mne nenapada.

Muzete zkusit taky reseni cizi firmy - za rekneme 100 tisic Kc (+-20%)
muzete sehnat, co potrebujete. Nevyhoda - vyssi cena. Vyhoda - dostanete
kompletni reseni, starosti o HW prenechate nekomu jinemu...

Pouzivame RAID 5 pole (3ware radic) o celkove kapacite 1.2TB - je to
dohromady 7x250GB disku pocitaje v to i hot-spare. Jede to pres dva roky
a krome obcasne vymeny nektereho disku (zatim umrely tak 4) je vse v
poradku. Bohuzel pomalu prestava stacit kapacita, ale dnesni pole maji
standardne schopnost online zvetseni kapacity, takze to ani v budoucnu
nemusi byt vas problem.

Tosuja