Propustnost SATA RAID Adaptec 2610SA

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Úterý Leden 10 10:11:36 CET 2006

Přeji krásný den !

Máme tu menší problém s "pomalostí" disků.

HW: DELL PowerEdge 830 - SATA RAID Adaptec 2610SA - 3x80GB / RAID5
SW: Fedora 4 - kernel 2.6.14-1.1654_FC4smp - ovladač aacraid

Při pokusu o instalaci FC3 ne nenalezly žádné dostupné disky, FC4
zprovoznila zmíněný RAID řadič a šlape ez problémů.
Akorát že (subjektivně) dost pomalu. Pokud běží proces, který intenzivně
pracuje s diekm (např. squid), mají všechny ostatní procesy sahající na
disk pekelně pomalé odezvy.
Zkusil jsem pro cache squid-a vyhradit zvláštní partišnu a naformátovat
ji na ext2 (místo ext3) aby odpadla režie s žurnálováním, ale ani tak se
ty odezvy výrazně nezlepšily. Swapováním to není, protože paměti je dost
a do swapu se prakticky neleze.

Jednoduchým testem (dd na hodně dlouhém souboru) jsem orientačně naměřil
tyto propustnosti souvislého datového toku :

zápis - cca 15,6 MB/s
čtení - cca 55 MB/s

Dotazy:

Ten řadič je docela "nabušený". Ovšem ten výkon je IMHO dost slabý.
Používáte ho někdo ve svěm stroji ? S jakým ovladačem ? Na stránkách
DELLu jsem našel ovladače pro RH EL4, ale ten je pro jádro 2.6.9.
Předpokládám, že když se jeho podpora objevila až v jádře 2.6.11 (FC4),
tak asi autoři věděli co dělají a jak mají jeho podoru zahrnout. Neby si
myslíte že by bylo lepší přejít ja jádro z RHEL4 + ovladač od DELLu ?

Dá se nějak jeho chování ovlivnit paramtery při zavádění modulu ? Jediný
parametr který by asi mohl ovlivnit výkon je dacmode, ale bojím se s tím
expsrimentovat.

A nakonec kacířská myšlenka - jaký by asi byl výkon, kdyby se disky
připojily přímo na board (všechno je to nové železo takže by asi šlapaly
v režimu SATAII) a pole by se pole RAID5 sestavilo sw (v jádře) ?
Procesor je docela výkonný (XEON 3,2 GHz), paměti je taky dost ..
Ale docela o tom pochybuju, protože snad HW řadič s vlastním bufferem a
procesorem musí umět víc, ne ?

Předem děkuji za tipy.

P.S. Ještě mě napadlo přidat další disk připojený přímo na board, který
by nebyl v RAIDu - byla by na něm cache squid-a, takže by se řadiči
ulevilo. Ale radši bych, aby zvítězil duch nad hmotou :)