RE: řešení diskového pole

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Úterý Leden 10 15:55:06 CET 2006

On Tue, 10 Jan 2006, Mašek Radek wrote:
> Discobolos, z vlastní zkušenosti, vřele nedoporučuju. Skutečně je to
> špatný kus HW, hlavně ty levnější modely. Většinou je to totiš řešeno
> jako SW RAID5 a nad tim XFS. Docela sranda obnovovat data po havarii :-)

Sranda v jakem smyslu? Struktura linuxoveho sw raid5 je alespon znama a
radne dokumentovana a umi ji kazde jadro se zakompilovanou prislusou
podporou. Tj. ve vetsine pripadu to ani nijak nizkourovnove dohromady
davat nemusite, a pokud jo, je aspon ceho se chytit.

Narozdil od drahych hw radicu, ktery kdyz se rozbije, tak jste v haji.
Jistou sanci mate, poridite-li stejny nebo podobny radic, ale je-li nejak
naborena i ta struktura, tak si ani neskrtnene, protoze format dat i
moznosti ladeni firmware radice jsou tajne.

Co se XFS tyka, struktura filesystemu je opet znama a dokumentovana, a
jeste se mi nestalo, aby jej pri poskozeni nativni nastroj xfs_repair
nedostal do konzistentniho stavu.

Takze vlastne jo, je to sranda, narozdil od jinych reseni, kde by to misto
srandy taky klidne mohl byt horor.

-- Honza Houstek