řešení diskového pole

Ivo.Hanuska na hella.com Ivo.Hanuska na hella.com
Středa Leden 11 07:14:25 CET 2006

No, něco takového mi tu jede v několika kusech: HP server (Pro Liant DL380)
s externí poličkou s 9x360 GB HDD SCSI. Dohromoady po zaraidování cca 2.4
TB. Jeden procesor P IV, 2GB Ram v serveru dva 37 GB HDD na systém. Dvě GB
Ethernet karty (protože jsou na desce - používáme jen jednu). Jedeme Linux
Suse 9.0 Enterprise . Souborově CIFS / NFS.

Zátěž procesoru max. 45 %. Momentální uptime 162-240 dní (klepu na dřevo).
Cena cca 130 000 Kč včetně supportu do 24 hodin v případě poruchy na dva
roky.

Myslím, že není nic lepšího (v rámci ceny). Kdyby bylo potřeba přidat,
koupí se další police, nebo další server (celé to je na 5 U v racku).

IH

|---------+---------------------------------->
|         |               Petr Klima         |
|         |               <tosuja na post.cz>   |
|         |                                  |
|         |               10.01.2006 09:39   |
|         |               Odpovězte prosím   |
|         |               uživateli linux    |
|---------+---------------------------------->
  >--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  |                                                                                                                                                  |
  |  Komu: linux na linux.cz                                                                                                                            |
  |  Kopie:   (Na vědomí: Ivo Hanuska/HUCZH/HELLA)                                                                                                   |
  |  Předmět: Re: řešení diskového pole                                                                                                              |

Martin Horicky wrote:
> Zdravím,
> sice tento dotaz není v vztahu přímo k linuxu, ale týká se řešení
síťových polí.

> Právě řeším v naší síti rozšíření diskové kapacity o cca.1TB a hledám
nejvhodnější řešení co do rozdělení zátěže za nepříliš vysokou cenu, ale
netuším která varianta je lepší.

> 1)  rozšíření serveru o řadič (samozřejmě server model) plus dostatečný
počet hdd, to se mi zdá nepraktické z důvodů přilišné zátěže jedné stanice

Prilisna zatez? Nevim, jaky mate server, ale raidove pole zas tolik
zateze negeneruje (kdyz je ten radic plne hardwarovy).

> 2) vytvoření úplně nové stanice, čistě zaměřené jako diskové pole (více
síťových karet,...)

Vice sitovek? Proc? Gigabitova sit staci. Pri pripojeni vice uzivatelu
stejne ve vasi cenove kategorii rozhodne neexistuje nic, co by bylo tim
gigabitem limitovano.

> 3) systém externích hdd připojených přes síť (Maxtor, WD)

No, nevim, mozna to funguje dobre, ale mozna taky ne, bude to asi levne,
ale vice vyhod mne nenapada.

Muzete zkusit taky reseni cizi firmy - za rekneme 100 tisic Kc (+-20%)
muzete sehnat, co potrebujete. Nevyhoda - vyssi cena. Vyhoda - dostanete
kompletni reseni, starosti o HW prenechate nekomu jinemu...

Pouzivame RAID 5 pole (3ware radic) o celkove kapacite 1.2TB - je to
dohromady 7x250GB disku pocitaje v to i hot-spare. Jede to pres dva roky
a krome obcasne vymeny nektereho disku (zatim umrely tak 4) je vse v
poradku. Bohuzel pomalu prestava stacit kapacita, ale dnesni pole maji
standardne schopnost online zvetseni kapacity, takze to ani v budoucnu
nemusi byt vas problem.

Tosuja