RE: řešení diskového pole

Mašek Radek radek.masek na computersystem.cz
Středa Leden 11 08:22:24 CET 2006

> From: Jan Houstek [mailto:Jan.Houstek na mff.cuni.cz]
> Subject: RE: řešení diskového pole

> Sranda v jakem smyslu? Struktura linuxoveho sw raid5 je alespon znama a
> radne dokumentovana a umi ji kazde jadro se zakompilovanou prislusou
> podporou. Tj. ve vetsine pripadu to ani nijak nizkourovnove dohromady
> davat nemusite, a pokud jo, je aspon ceho se chytit.

Problem je spise v architekture pole. 4 HW disky ( kazdej rozdelenej na 2 casti ) a nad tim postavenej 1 x RAID1 pro OS, 1x swap pro OS a RAID5 ( 4 + spare ). Zhavaroval nam jeden disk a uz jsme to nepustili. Podotykam, ze to byla varianta Discobolos Profi.

> Narozdil od drahych hw radicu, ktery kdyz se rozbije, tak jste v haji.
> Jistou sanci mate, poridite-li stejny nebo podobny radic, ale je-li nejak
> naborena i ta struktura, tak si ani neskrtnene, protoze format dat i
> moznosti ladeni firmware radice jsou tajne.
>
> Co se XFS tyka, struktura filesystemu je opet znama a dokumentovana, a
> jeste se mi nestalo, aby jej pri poskozeni nativni nastroj xfs_repair
> nedostal do konzistentniho stavu.

Tak to jste asi ještě neobnovoval 700GB velkej a hodne poskozenej svazek na 32bit architekture. Diky adresaci XFS to po chvili nahlasilo nedostatek RAM. I když jsme tam nacpali 2GB RAM a hooooodne velkej swap, tak xfs_repair sel vzdycky na hubu ( chybovou hlasku bohuzel nedodam :-) ). Resenim bylo az pouziti 64bit architektury a 64bit linuxu. XFS repair si alokoval 2GB RAM a 3.2GB swap ... prosel bez jediny chybicky.