RE: řešení diskového pole

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Leden 11 11:37:12 CET 2006

Karel Salavec <mailto:karels na pc163.gr.ph.ct.cz> wrote:

> A prozradite nam, kdo TOHLE navrhl/vymyslel?
> Pokud dodavatel, pak opravdu nakopat do pr...islusnych mist, pokud
> vase firma ... mate, co jste chteli.
> Osobne mi to pripada jako naprosta zrudnost :-(

	Ačkoli nemám s Discobolos nic společného, přece jen ve své profesi
se s nimi občas potkám (zejména, když je musím opravovat <g>)... takže bych
prosil méně emocí a více faktů.. ten systém je skutečně na RAID1 a je
skutečně na 2 discích, sluší se říci, ze každý z disků je na sólo kanálu
(hda, hdc), SWAP je pro změnu na jiném disku - hdb. RAID5 je pak přes
všechny HW disky... o tom, že by se spare dělal na nějaké partition, která
je na jednom z disků, které jsou součástí RAID5 pole nevím a pochybuji, že
technik dodavatele to při smyslech takto udělal.

	Takže buď si to tak vymyslel zákazník a požadoval (asi jako se
email.cz vztekal nad svou hloupostí, když mu odešlo pole, a sváděl to na
dodavatele) nebo je v tom něco jiného.

	Je pravda, ze Discobolos je v těch variantách, co jsem viděl já
obyčejné PC v líbivé krabici a tvářící se jako black box... a je úspěšné...
laskavě se vážení vraťte na zem a podívejte se jak se dělá bussiness... -
podobně dělá kde kdo SMTP (AV/AS) gatewaye... (s garancí propustnosti třeba
1000 mailů/hodina - to zvládne taktéž std. pecko za skoro řádově jinou cenu)
atd... - prostě firmy to tak chtějí, kupují a investují do těchto řešení...
chcete chechtáky, dodávejte jim co chtějí a ne že je budete přesvědčovat o
tom, že vaše (TM) řešení je the best...