Opterony vs Xeony - aneb cim a jak prelozit program v C

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Leden 18 23:22:38 CET 2006

Vaclav Stepan wrote:
: mam program v C, ktery cosi pocita a tu se koupil novy pocitac s dvema Opterony (2 GHz).
: Podle diskusi tu i na siti a predchozich zkusenosti s Athlony jsem cekal,
: ze program na nich pobezi rychleji nez na 3.2 GHz Xeonu. A ono houby.

	A kdyz jeden z tech CPU vytahnete? Resp. mate maximalni sirku pameti?
Tj. u kazdeho CPU sudy pocet pametovych modulu v tech spravnych bankach?
Nemate nahodou v BIOSu zapnute prokladani pameti? Linux umi k dual-K8 pristupovat
jako k NUMA, takze je lepsi umisteni v pameti ponechat na jadru. Jak rychle jsou
pameti v P4 a jak v K8?

: Program dela vypocet ve floating point, porad se neco resi nad cca 0.5 GB
: dat v dynamickych strukturach.

	Ja jsem zkousel fixed-point veci, a ty jsou o kus rychlejsi na Opteronu.
Takovy pekny fixed-point test smichany s "nahodnym" pristupem do pameti je

echo 2^1000000 | time bc -l >/dev/null

U me je to takto:

P4 3.0GHz HT          10.76s user
Athlon FX-51 (2.2GHz)  8.16s user
Opteron 244 (1.8GHz)  10.03s user

	Jeste muzete zkusit optimalizaci na velikost (-Os).

: Nenapada vas prosim nekoho neco? Zkusit 32-bit system a pak pripadne jenom 64-bit kernel?

	Tohle by nemelo mit vliv, pokud vim.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |