Opterony vs Xeony - aneb cim a jak prelozit program v C

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Leden 19 11:00:19 CET 2006

On Tue, 17 Jan 2006 10:41:43 GMT, Jan Houstek <Jan.Houstek na mff.cuni.cz> wrote:

>  http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/07/12/1320202&tid=142&tid=118&tid=123
>
>  "In AMD's recient anti-trust lawsuit AMD have examined the Intel compiler
>  and found that it deliberatly runs code slower when it detects that the
>  processor is an AMD. "To achieve this, Intel designed the compiler to
>  compile code along several alternate code paths. ... By design, the code
>  paths were not created equally. If the program detects a "Genuine Intel"
>  microprocessor, it executes a fully optimized code path and operates with
> [...]

Kdysi jsem šel po této kauze a co si pamatuju, tak nějaký člověk pak udělal
patchovací nástroj pro ty výsledné binárky, aby nezkoumaly na jakém CPU
vlasně běží a pak publikoval benchmarky optimalizovaného kódu spuštěného na
AMD. Rozdíl proti neopatchovaným binárkám byl jasně viditelný. Souběžně s
tím si Intel začal uvědomovat, že si dělá celkem ostudu podobnýma praktikama
a kompilátor "opravil" tak, aby binárky na všech procesorech pracovaly
stejně. Jestli je to konec celé pohádky a jak se to má teď nevím. Každopádně
pro děti: ...a žili šťastně až do smrti.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860