Nefunkcni disk

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Leden 19 15:01:05 CET 2006

egroups wrote:
> Mam tady problem.
> Parkrat za sebou mi tu vypadl proud a mam tady jedno postarozni PC na
> testovani.Je na nem Mandrake 10.Mam v nem 2 disky,Western Digital
> 20GB a 30GB.
> Po tech vypadcich ted stroj nejde nabootovat,hlasi Disk
> failure...,proste jako by to nemohlo najit prvni disk.Dival jsem se
> do BIOSu a tam jej detekuje jako cca 8,5GB disk,pricemz ten druhy
> detekuje spravne jako 30GB.Zkousel jsem nastartovat MandrakeMove a
> udelat mount /dev/hda,ale bez uspechu.Da se ten disk jeste
> [...]
Zkuste se podivat na stranky vyrobce na specifikaci toho disku. Pocet hlav,
sektoru atd. Pak to zkuste rucne nastavit v BIOSu. Pokud to nepujde, tak to
bios nezna a v tom pripade zkuste nastavit disk typu 1 (cca 10MB). Tim
zpristupnite operacnimu systemu alespon prvnich par stop a mohlo by to
nabootovat. Nevim jak v Linuxu, ale ve WinXP, ktere si disky take detekuji
samy a nespolehaji na BIOS tohle funguje. Predpokladam, ze v Linuxu to bude
podobne.
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz