QoS

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pátek Leden 20 18:21:19 CET 2006

Vim, ze se to tu resilo, ale nenasel jsem uspokojivou odpoved pro moje velmi
jednoduche pozadavky, tak se dovolim se zeptat znovu.
Situace:
AP pripojeni WiFi, za nim je Linuxovy server (http, MTA, NAT, firewall atd.,
vse na jednom stroji), pak nasleduje LAN (192.168.1.x)
V te LAN mam ted zapojenou VoIP gateway a potreboval bych na mem serveru
udelat nejaky QoS, ale nejaky velmi trivialni, aby preferoval pouze ty
pakety pro SIP protokol a ostatni aby nechal jak to je. Existuje neco velmi
jednoducheho pro muj staricky RH7.3? Nechci chodit s kanonem na vrabce.
Neslo by napriklad jen nejak vyuzit iptables?

Pro upresneni:
VoIP gateway ma pridelenu IP vstupni adresu 192.168.1.148 a ma vystup na
analogovy telefon, coz prave je duvod proc to takhle mam. Pak je tam vystup
do LAN (PC), ale to nelze pouzit, protoze GW v sobe obsahuje DHCP a bohuzel
s adresaci 192.168.123.x a nejde to zmenit.

--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz