Apache a zobrazování stránek s charsetem windows-1250 v IE

Ing. Leoš Houser leos.houser na aacomputer.cz
Středa Leden 25 03:58:42 CET 2006

Dobrý den,

řeším otravný problém, s chováním Internet Exploreru při zobrazování stránek
WWW serveru Apache
2.0.55-r1 na Gentoo Linuxu. Stránky jsou uloženy v charsetu windows-1250 a
jsou správně odesílány. V hlavičce je správná informace o charsetu, t.j.
windows-1250, ale Internet Explorer z mně nepochopitelného důvodu po každém
načtení stránky tvrdohlavě nastavuje charset iso-8859-2. Po překliknutí
Zobrazit - Kódování - Středoevropské jazyky (Windows) se stránka zobrazí
správně.

Narazil jsem na tento problém několikrát už v minulosti, a nakonec jsem jej
řešil překódováním www stránek do iso-8859-2. Teď ale řeším úkol, kdy je
tento postup hodně nepraktický. Zvláštní je, že pokud apache běží na
Widlích, nikdy jsem se s tímto problémem nesetkal.

Mám za to, že je to problém klientských Widlí, resp. Internet Exploreru, ale
uživatelé argumentují obvyklým způsobem, t.j. "Ale na našem starém serveru
(= Widle!!!) nám to funguje!" - a mají nakonec pravdu.

Neznáte někdo řešení? Hrál jsem si trochu i s registry Windows, přepsal jsem
několik hodnot, které jsem považoval za možné pachatele, ale toto chování IE
se mi změnit nepodařilo.

Děkuji. S pozdravem

--
Ing. Leoš Houser, jednatel