QoS

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 10:07:49 CET 2006

On Wed, 25 Jan 2006 21:44:10 GMT, Dalibor Straka <dast na panelnet.cz> wrote:

>  Proc myslite, ze maximalni velikost fronty je 1 paket?
>  Jinak pokud je ve fronte jeden paket, tak neni treba qos.

	Pokud rychlost linky limituje router u poskytovatele, pak se na
routeru u uživatele nikdy fronta nevytvoří. Politikou routeru bez QoS nebo
shaperu je zbavit se packetů správným směrem co možná nejdřív a použije
pro to veškerou dostupnou kapacitu příslušných linek. Dodržování této
politiky se mu bude typicky docela dobře dařit a skončí s tím maximálně
jedním packetem ve frontě po většinu času.

	Využívání samotné sfq nemá většinou smysl, sfq je vhodné to použít
pro jednotlivé třídy htb nebo něčeho takového. Vyjímku (využití samotné sfq)
tvoří případy, kdy je router připjený každým koncem k jinak rychlému médiu
(nebo má více než dva zatížené interface) a kdy je _zároveň_ limitujícím
faktorem _fyzická_ rychlost té pomalejší linky.

	Přemýšlel jsem, že na toto téma napíšu seriál na ábíčko, ať taky
dělám něco záslužného. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860