Pomale odezvy

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 27 12:18:45 CET 2006

> woken
>
> mozete plz aj vysvetlit cim to je? mensia std. velkost paketov?

Ne, menší latence. Klasickou historku, jak NTčka málem potopily letadlovou
loď, když řídily gyro, znáte? U linuxu se stává něco podobného, ale jen když
aplikace není delší dobu používaná, tak první ťuk trvá déle.

No a jiný příklad - když dám kreslit tišťák na plotr z woken (no, plotr -
není hpgl, přímo se z LPT přes trochu elektroniky řídí motorky a pero), tak
musím nastavit trvání kroku >7ms, pak začíná kreslit dobře (někdy ale ještě
vynechá), při 10ms je to OK. Plotr samotný však umí kreslit s krokem někde
kolem milisekundy (pokud na něj kreslím z DOSu) a má pak i méně zubaté čáry.

Myslím, že ti co se zabývají zpracováním zvuku na PC by vám mohli dlouhé dny
vyprávět, jak docílit aby wokna měly pro určité zařízení menší latence.
Nedávno jsem se tu s jedním takovým přel, no nedal si to vymluvit že hw
jednoúčelová zařízení jsou lepší. Pravda, tohle
http://www.soundonsound.com/sos/jan05/articles/openlabsneko.htm bych si však
jako sponzorský dar nechal líbit :o) (ten obrázek až dole je líp vidět než
ten ve stínu nahoře).

JL.