Instalace grubu do MBR

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Pátek Leden 27 14:33:22 CET 2006

> Já myslel že je to jako u zavaděče lilo :
> 1. stage = krátký zaváděcí kód, který se musí vejít do 1 sektoru;
> hlavní náplň práce je najít a zavést druhou část
> 2. stage = samotný zavaděč, který je rozsáhlajší a do 1 sektoru by
> se nevešel.

Grub musi umet fs, na kterem je /boot a sam si najde potrebne veci
(stage2). Proto je potreba root (hd0,0), tam se snazi najit potrebne
veci. setup (hd0) pak hodi stage1 kam se chce s odkazem na stage2,
kterou nasel v predchozim kroku.

No a diky tomu, ze grub umi fs, tak neni treba po kazde zmene grub.conf
cosi kamsi instalovat :-)

> Ale možná se to u grub-u instaluje obojí najednou, V tom případě se
> olmouvám za mystifikaci.

A ted doufam, ze nemystifikuji ja :-)

S pozdravem

Luf