prechod na Udev

Jan Horák icebraker na icebraker.org
Sobota Leden 28 13:50:35 CET 2006

Dobry den,
k prechodu na Udev potrebujete mit podporu v jadru a jeste spusteneho
demona Udev, ktery se spousti az nekdy pri startu.

Problemy mohou nastat v zasade dva:

1) pouzival-li jste pojmenovavani zarizeni z devfs, tak nyni to jiz bude
/dev vypadat jinak
    abyste to mel zpetne kompatibilni, tka v adresari '/dev/ude/rules.d'
udelejte symlink na souboru '/dev/udev/devfs.rules' nebo
'/dev/udev/udev-devfs.rules' ci oboji, ktery by vam mel vytvorit zpetne
kompatibilni pojmenovani zarizeni (mozna budete muset smazat symlink na
'/dev/udev/udev.rules', ale snad ne - jisty si nejsem)

    Pokud to nevyslo, tak si ten soubor 'rules' budete muset k obrazu
svemu, nebo si udelat svuj vlastni.

2) Pokud se pri bootu odkazujete na zarizeni se jmenen z devfs, nebo
udev, ale demon udev jeste nebyl spusten, tak musite cestu k soubru
zarizeni prepsat na '/.dev/', kam byl presunut originalni adresar
'/dev'. Ono se to obcas hodi i pri behu systemu, kdy jsme meli problem
vytvorit softwarovy raid atp.

    U sebe na desktopu tenhle adresar '/.dev' nemam, ale na serverech
jo, tak snad ho tam mate i vy. Jinak proste musite pohledat.

Tak snad Vam to aspon trosku pomohlo.

S pozdravem,
       Jan Horak.