malloc & free

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Leden 30 14:23:43 CET 2006

Dalibor Straka <mailto:dast na panelnet.cz> wrote:
> Kernel by mel pridelit 500MB z virtualni pameti a jak si ji
> rozstrankuje a rozhaze je interni zalezitost. Ja to ted zkousel

	Myslím, že ani to není zcela přesné. Aspoň mám za to, že záleží
jakou strategii při přidělování paměti máte v jádře zvolenu apod.

Zejména jde o případ, kdy žádáte o více paměti než je dostupná - RAM+swap -
v případě optimistické varianty Vám ji systém dá a modlí se, abyste nechtěl
nikdy všechnu, v případě pesimistické varianty Vás odmítne (nemluvím o
souvislém úseku - vy jste taky řádal o 3 úseky nezávisle na sobě).

	Přiznám se, že jsem v Linuxu na odmítnutí ještě reálně nenarazil a
pokud si dobře pamatuju, tak snad až do verze 2.6.X (zde jsem to nesledoval)
existuje několik subrežimů, nicméně ten základní přiděluje virtuálně a
přiděluje, pokud už není a fyzicky je třeba, spoléhá se na OOM kiíller a pak
to jde do řiti...:-) Kolega Kaňkovský bude určitě znát technocké nuance a
podrobnosti, nepotřeboval jsem to dlouhou dobu řešit (resp. řeším si to v
rámci sand-boxu - třeba JVM jinak)