Subj: tc, QoS, priority

Vasek Marek linuxnovic na centrum.cz
Úterý Červenec 4 02:10:15 CEST 2006

Ahoj,

resim problem QoS-ovani a shapovani a mam otazku, proc mi P2P (0x02) jede (z jedne IP) rychleji, nez FTP, i kdyz jsem se snazil FTP dat vyssi prioritu ve stejne trubce?

Ma to co delat s tim, ze P/2P aplikace vytvori vicero spojeni, nez FTP? I tak jsem myslel, ze vyssi priorita FTP tak nejak toto vyvazi a FTP pojede rychleji.

V realu mi nyni jede FTP asi 3kB a P2P asi 40kB. S timto nastavenim:

---
tc filter add dev $DEV parent 1: protocol ip prio 4 u32 match ip dport 20 0xffff flowid 1:50
tc filter add dev $DEV parent 1: protocol ip prio 2 u32 match ip dport 21 0xffff flowid 1:50
tc filter add dev $DEV parent 1: protocol ip prio 5 u32 match ip tos 0x02 0xff flowid 1:50
---

jeste mi neni jasny, co je to to "0xffff" resp. link na help by pomohl.