Samba - nacitani stejnych souboru z vice stanic je strasne pomale

Středa Červenec 5 12:24:46 CEST 2006

On Mon, 3 Jul 2006, Zdenek Janis wrote:

> trapim se Sambou (3.xx - presnou verzi z hlavy neznam) kde mam nasdileny
> svazek se soubory pro AutoCad, ktere jsou pak otervirany z Windowsich
> (XP prof) masin. Pokud se otevira projekt (= vice souboru) z jednoho
> klientu, tak otevreni probehne velmi rychle. Ale pokud se pokusi stejny
> projekt otevrit druhy klient, tak muze jit obsluha na kafe.

Tohle ale opravdu vypadá tak, jako by se klienti přetahovali o oplocky.
První klient je v pohodě. Jakmile se tam ale pokusí vlézt druhý klient,
tak musí server zrušit prvnímu klientovi oplocky, což je hra o dvou
hráčích, a pokud to první klient zdržuje, tak musí čekat i ten druhý.

Druhá možnost je ta, že AutoCAD je naprogramovaný tak idiotsky, že bez
oplocků, které klientovi umožňují velmi agresívně kešovat a vyhýbat se
komunikace se serverem, není schopen normálně fungovat. Už jsem viděl
programy, co byly schopné soubor číst tak, že ho otevřely, přečetly bajt,
zavřely ho, zase ho otevřely, přečetly další bajt, zase ho zavřely atd.
ad nauseam. Zkuste na ten share dát oplocks = no, a jestli je to problém
tohoto druhu, tak se to zpomalí i u jediného klienta.

Jinak obecná rada je zapnout co nejdetailnější logování u Samby a/nebo
poslouchat na síti něčím, co rozumí SMB (Ethereal vulgo Wireshark), a
dívat se, co ti klienti provádějí.