openVPN - spadne spojení

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Červenec 9 22:05:16 CEST 2006

On Sun, Jul 09, 2006 at 08:02:04PM +0200, KaCe wrote:

> komunikaci přes TCP - momentálně to jede přes UDP - to asi nebude mít
> pozitivní účinky?

TCP ma sice vetsi overhead, ale kdyz se spoji, tak se spoji ;-). Mam na
mysli vselijake zlomyslne firewally, ktere mohou povazovat UDP stream
za mrtvy po delsi dobe necinnosti. U TCP si hlidaji FIN/RST a navazany
(established) tcp stream nechaji i nekolik dni.

Pokud pres tuto VPN netece mnoho dat, ani neni vyzadovana velka
interaktivita, je TCP dobrou volbou. Interaktivitou nemyslim pripojeni
na radegast nebo psani v shellu, ale narocnejsi multimedialni prenosy,
kde by opakovane vysilani celeho okna na horsich linkach vadilo.

-- Dalibor Straka