Stopování HW chyb - chipset, harddisk

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Červenec 11 09:48:45 CEST 2006

Petr Klima wrote:
: ktere parametry smartctl povazujete
: z hlediska zdravi disku za podstatne?
:
: Ja v podstate hledim jen na realokovane sektory a vysledky selftestu,

	Presne tak, plus jeste pocet fyzickych chyb jako celek.
Je treba ty testy take nezapomenout pustit, a mit na pameti, ze long
self-test nemusi testovat cely povrch disku, ale jen jeho vyznamnou
cast. Pro otestovani celeho disku tady mame badblocks. Je dobre se podivat
jestli "spin up time" se nejak prilis nelisi od maxima (odchazejici
lozisko/motorek), a pak ty ruzne seek error rate, atd. "pending sector"
se projevi jen za behu.

: ale zrejme jde o vic, protoze jsem uz mnohokrat testoval funkcnost disku
: pomoci smartmontools a nasledne pomoci firemni utility vyrobce a
: nejednou se mi stalo, ze podle smartmontools (resp. podle meho chapani
: tech hodnot) vypadal disk OK, ale utilita vyrobce ho prohlasila za
: "failing"....

	Nevim, utility od vyrobce jsem v zivote nepouzil, ale kdyz
na disku SMART objevil vadne sektory, tak nam disk dodavatel
bez problemu vymenil (nevim jestli to je pravidlem nebo jestli jen
mame nadstandardniho dodavatele; zrovna ted budu reklamovat disk ktery
ma asi 20 relokovanych sektoru, ale po badblocks -w se uspesne relokovaly
a badblocks prosly bez problemu). Na druhou stranu je pravda, ze ted
nam zdechl disk tak, ze od nahlaseni prvniho problemu pres smartd
do vypadku celeho disku tak ze neslo precist vubec nic trvalo mene
nez pul hodiny.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |