OpenVPN a více klientů ze stejné NAT- ované sítě.

Lubomír Klubus lubomir.klubus na orgrez.cz
Úterý Červenec 11 10:59:29 CEST 2006

Dobrý den,
mám dotaz.
OpenVPN klient-server s pomocí certifikátů mě funguje, ale zatím jsme neměl
možnost vyzkoušet klienta VPN ze dvou současně běžících  počítačů, které
jsou ze stejné NATované sítě.

Vzhledem k tomu, že v logách OpenVPN se objevuje u každého klienta ta
"vnější internetová" IP adresa na kterou se NATuje a nikliv ta "skutečná Ip
adresa" klienta,
mám obavy, co to udělá, když se například:

Dva klienti z desítkové sítě (10.0.0.0/8) připojí současně ke mě přes
OpenvPN  a po cestě se provede samozřejmě NAT aby to jelo (na stejnou
internetovou IP adresu).
Oba klienti mají sice jiný certifikát, ale přesto mám určité obavy, jestli s
tím současným používáním nebude problém.

Jsou moje obavy zbytečné nebo se mám čeho obávat?
Momentálně to nemůžu vyzkoušet, nemám na to podmínky, tak se ptám.

Lubomír Klubus