LCD a obnovovaci frekvence monitoru?

Petr Klima klima na thenet.ch
Úterý Červenec 11 14:08:45 CEST 2006

Tady narazime na fyzikalni principy funkce. Fakticky LCD nema obnovovaci
frekvenci, protoze dany pixel nastavite a nechate ho tak az do doby, kdy
jeho hodnotu potrebujete zmenit. Klidne hodiny....

Tech 70Hz je frekvence snimku zasilanych kartou monitoru. Z hlediska
pixelu je to rekl bych maximalni mozna frekvence zmeny stavu. Rozhodne
bych nerekl, ze kazdy pixel 70x za vterinu zhasne a rozsviti se, to
delal luminofor na CRT monitorech.

Mam neurcity pocit, ze nejaky limit poctu zmen orientace tekutych
krystalu v subpixelu bude (tusim casem ta tekutina ztraci schopnost
menit orientaci "krystalu" v zavislosti na privadenem napeti), ale zatim
jsem nikde nevidel nekde napsany nejaky limit.
Mnohem vetsi obavy bych mel o trvanlivost osvetlovacich trubic - to
ovsem zavisi pouze na poctu hodin provozu a nastavenem jasu.

Jestli se tragicky mylim, omlouvam se a doufam, ze budu uveden na pravou
cestu :-)

Tosuja

--
 Petr Klima