tc, QoS, priority, Base QoS

Stepan Cirkl cirkl na ccu.cz
Úterý Červenec 11 17:38:55 CEST 2006

Vasek Marek wrote:
> Ahoj,
>
> resim problem QoS-ovani a shapovani a mam otazku, proc mi P2P (0x02) jede (z jedne IP) rychleji, nez FTP, i kdyz jsem se snazil FTP dat vyssi prioritu ve stejne trubce?
>
> Ma to co delat s tim, ze P/2P aplikace vytvori vicero spojeni, nez FTP? I tak jsem myslel, ze vyssi priorita FTP tak nejak toto vyvazi a FTP pojede rychleji.
>
> V realu mi nyni jede FTP asi 3kB a P2P asi 40kB. S timto nastavenim:
>
> ---
> tc filter add dev $DEV parent 1: protocol ip prio 4 u32 match ip dport 20 0xffff flowid 1:50
> [...]

DD,

neni to nahodou tim, ze oba provozy hazite do stejne tridy?
Priorita u fitru se vztahuje na poradi, v jakem se dane filtry
vyhodnocuji, ne na poradi, v jakem se odesilaji pakety z cilove fronty.

Predpokladam, ze tam nemate jen tyto filtry. Zamyslete se na tim, jak
mate udelane QDISC a ty pripadne upravte tak, aby jste od nich dostal
ocekavane chovani. A pak samozrejme upravte pravidla pro rozhazovani
paketu do jednotlivych trid/front.

Stepan Cirkl