Přístup k MySQL po síti

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Pátek Červenec 14 22:02:41 CEST 2006

Děkuji všem, už jsem to rozchodil.

Jenom mě mátlo, že při pokusu o napojení mysql klientem z jiného stroje
bylo spojení odmítnuto (což bylo při nenastavených právech v pořádku),
ale nevyšel ani pokus o napojení pomocí telnetu :

$ telnet xxx 3306
Trying 192.168.115.xxx...
Connected to xxx.zdas.cz (192.168.115.xxx).
Escape character is '^]'.
GHost 'yyy.zdas.cz' is not allowed to connect to this MySQL
serverConnection closed by foreign host.

Naproti tomu stejný pokus o konektování starého serveru znaky přijímal,
i když na ně nedpověděl (holt nebylo jak) :

$ telnet 192.168.115.zzz 3306
Trying 192.168.115.zzz...
Connected to 192.168.115.zzz (192.168.115.Zzz).
Escape character is '^]'.
hghjghjghj
ghjghjghj
dfgd

Connection closed by foreign host.

Přitom moje IP adresa nebyla v době instalace tohoto stroje 100% používána.
Jako logické vysvětlení jsem bral to, že server se "baví" s každým a až
v té další komunikaci se řeší přístupová práva -> logický důsledek ->
nový server se nechce se mnou bavit, něco je špatně.

Ale správnější vysvětlení by bylo asi to, že u "starého" serveru byl
povolen přístup odevšad.