HI - router 100mbit

Petr Klíma Petr.Klima na madeta.cz
Středa Červenec 19 08:17:05 CEST 2006

> Ahoj ,
> chtěl  bych postavit  high availability router , jenž bude routovat
> minimálně 8 lokálních sítí (eth1 - eth9) do internetu (100mbit přípojka).
> Do budoucna počítám s 2 uzlovým clusterem ,htb  a iptables.

Jak to budete clusterovat? Asi by stacilo HSRP, dá se vyladit tak aby
přepnutí bylo do 2 sec.

> Rád bych slyšel vaše zkušenosti,abych znovu nemusel objevovat kolo.
> - hardware, bude stačit průměrné P4 nebo K7 na routování 100mbit?

CO je průměrné ? Já bych tam dal to nejlepší co máte po ruce aspoň 1,5
GHz 250 MB RAM

a rozhodně NE ATA disky ... budˇ SATA nebo SCSI

Muj subjektivní pocit, je že ATA disky potřebují příliš pozornosti
procesoru a dokážou PC upřerušovat k smrti. Moc zhoršují odezvu.

Na routeru bude potřeba věnovat čas přerušením od net karet a ne od disků.

>  Báli
> byste se použít 4xport ethernet sítové karty od intelu? Nebudou nutné
> PCIe nebo PCI-X karty?

Nevim jak intel, používáme D-Link, což teda neni nic jineho než výkonný
a osvěčený Sundance chipset. Nemáme s nima problém (2 karty v routeru),
ale rozhodně nejedeme 100 Mbit, je to router do Inetu takže ven max.
40Mbps a uvnitř tak dohromady 100Mbps různě rozložené na if ...

> - sofware - které distro byste doporučili? Dobře znám fc nebo mandrivu a
> myslím,si ,že pokud jsou dobře  nastaveny,tak to není z bezpečností zas
> tak hrozné.

Jestliže znáte FC (a jiné RH distro - Mandriva ... No flame, je to žert
...) tak vám doporučím CentOS 4 a nebo máte-li na podporu RHEL 4.

Bude to pro vás nejmenší kulturní šok a RHEL/Centos má podporu 5(8) let,
takže to nebudete muset za chvilko přeinstalovat ...

> Jaký soft/řešení pro cluster byste doporučili?  Jadro bez clusteru
> nevyměním a routování musí být na 100% dostupné...

HSRP
http://www.networksorcery.com/enp/protocol/hsrp.htm
http://www.cisco.com/warp/public/619/3.html

    Petr Klíma

    e-mail:  petr.klima na madeta.cz   MADETA Group a.s.
    phone:   +420 389 136 209       Rudolfovská 246/83
    web:     http://www.madeta.cz   370 50 České Budějovice
                                    Czech Republic