nagios - stav undetermined

Kilian Igor Igor.Kilian na spp.sk
Čtvrtek Červenec 20 10:44:16 CEST 2006

Dakujem za radu. Nakoniec som vcera vecer toto riesenie aj nasiel.
Konecne som do googlu zadal taky dotaz, ktory bol vhodny na najdenie
riesenia (moja chyba). Ako som studoval dokumentaciu a rozne rady tak
som dosiel k nasledujucim zaverom:
1) pri vytvarani reportu zadat pociatocny stav v casti "First Assumed
Host State" a "First Assumed Service State"
2) ak pozna pociatocny stav z logu (cize je zapnute
log_initial_states=1) tak je mozne, ze aj tak nevie urcit stav. Tu moze
pomoct nastavenie pri vytvarani reportu "Backtracked Archives (To Scan
For Initial States)". Toto som odskusat nevedel, lebo som nemal
dostatocne stare zaznamy so zapnutym logovanim povodneho stavu

Este su odo mna pozadovane statistiky, ktore su dlhodobejsie a dost
podrobne. Su to nasledovne poziadavky:
- drzat aspon pol roka dozadu podrobne zaznamy zo sledovanych casti
(dostupnost a reakcny cas servisov, postupne zaplnanie diskov,
statistiky zatazenia systemu, zaplnenia pamate a pod.)
- vediet ich reportovat aj podrobne za hociktory den v tom polroku,
pravdaze reporty na tyzden, mesiac ci volitelne obdobie urcite treba
- reportovat trendy

Da sa to s nejakym rozsirenim nagiosu? Nagios dobre sleduje stavy a pri
prekroceni stavu vykona nejaku aktivitu, ale nikde som nenasiel moznost
ziskat takto podrdrobne dlhodobe statistiky a vediet ich reportovat.
Predpokladam, ze na to musim pouzit nieco ine. Ked som dal sledovanie aj
na MRTG, tak viem vytvorit podrobnu statistiku iba za poslednych 24hod a
je to bez reportov za volitene obdobie. Tak isto sa mi nepaci sledovanie
rovnakych casti dvomi softami (pravdaze ak by nebolo ine riesenie co
uz). Vopred dakujem za vsetky rady.

Igor