Je potreba /tmp jako RAMDISK?

Neděle Červenec 30 20:21:03 CEST 2006

On Sun, 30 Jul 2006, Vojtech Semecky wrote:

> Je k necemu dobre mit /tmp jako ramdisk?
> Pripada mi to jako nesmyslne plytvani pameti.

Je to skutečně ramdisk nebo tmpfs? Pokud tmpfs, tak se žádnou pamětí
neplýtvá, jelikož se spotřebovává místo jen na skutečně existující
soubory a jiné objekty. Velikost fs je jen horní limit na spotřebovaný
prostor.

A motivace, proč to tak dělat, je jednoduchá: je to tak rychlejší, protože
není třeba si lámat hlavu s metadaty, perzistencí a konzistencí dat i
metadat atd., prostě se při rebootu zase začne od nuly.