divne pomaly server - delsi

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červenec 31 22:24:24 CEST 2006

On Mon, 31 Jul 2006, Mgr. Jaroslav Filip wrote:

> [...]
> Server slouzi jako webhostingovy server. Posledni mesic mam jeden
> problem. Server ma jakesi pomale odezvy. Projevuje se napriklad u
> pristupu na webove stranky. Prvni pristup je vzdy hrozne pomaly. Trva to
> napriklad pul minuty, nez se se stranky zacnou nacitat. Nekdy to spadne
> na timeoutu. Jakmile se uz jednou nactou, tak kazde dalsi "podstranky"
> uz jedou rychle. Jakoby by byl problem s prvotnim spojenim s httpd
> "potomkem". Pote uz tento potomek odpovida rychle. Ale jakmile pouziji
> napriklad jiny prohlizec, tak se to opakuje .... predpokladam, ze se

Overoval jste moznost, ze by byl problem s DNS resolvingem pro danou
domenu/domeny, pripadne naopak s (reverznim) resolvingem adresy klienta?

Jednoznacne bych pouzil strace, attachnul ho k bezicimu procesu a sledoval
ktera volani zpusobuji to neprirozene zpomaleni (cili v kterych syscallech
to bude dlouho cekat), to by mohlo hodne napovedet.

> Mam trochu podezreni na prehrivani serveru. Kolega se na to byl podivat

Prehrivani muze mit samozrejme na svedomi ledasjake ruznorode priznaky,
ale zda se mi ze na to se Vam to chova az prilis deterministicky (prvni
spojeni vzdy problematicke, dalsi vzdy vporadku).

--
JiKos.