virtual server & DNS

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Červen 1 14:14:50 CEST 2006

On Thu, Jun 01, 2006 at 01:47:09PM +0200, Pavel Janoušek wrote:

> A pokud Apache 1.3, Apache 2.0, Squid 2.5 a MS IIS 6 považujete za menšinu

Ale no tak, řeč byla o klientech. Tvrdím, že klienti, kteří v hlavičce
requestu deklarují HTTP/1.0, jsou dnes v menšině. Pro jistotu jsem si to
právě zkusil i prakticky na reálném serveru: z 500 dotazů deklarovalo
426 verzi 1.1 a 74 verzi 1.0 (a to dost možná část z nich byli roboti).
Že většina serverů raději akceptuje i request, který odporuje
MUST-požadavku příslušného RFC, to je věc jiná a dá se to celkem
pochopit, to je aplikace principu robustnosti.

Začínáte nebezpečně sklouzávat ke zvrácené logice "prakticky všechny
servery si s tím poradí => je to v pořádku, specifikace mne nezajímají".
To je ale velmi nebezpečné chování, které nemá s principem robustnosti
nic společného. Z podobného uvažování plyne většina problémů, které dnes
máme s HTML, nebylo by dobré stejný model aplikovat i na síťové
komunikační protokoly.

							  Michal Kubeček