Klonování serveru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Červen 1 16:27:42 CEST 2006

On Thu, Jun 01, 2006 at 03:34:11PM +0200, Ivan Stenda wrote:
> Otazku povodneho dotazovatela bola "chci vyrobit naprosto totozny klon
> serveru co se disku tyce", tzn dovody 1-3 su irelevantne

Bohužel ne tak úplně. Ony totiž ani "úplně stejné" disky nemusejí být
opravdu úplně stejné. Už se mi stalo, že dva současně koupené disky
téhož výrobce se stejným typovým označením a téměř stejným sériovým
číslem vykazovaly mírně odlišnou velikost.

> dalej predpokladam, ze to klonovanie bude robit na lokalnom eth
> segmente, kde nie je potrebne setrit preneseny objem dat.

I v případě, že budete mít 100 Mb/s jen pro sebe, bude vám přenesení 100
GB trvat asi dvě a půl hodiny, navíc tato činnost celkem pochopitelně
nepůjde příliš paralelizovat. U čerstvě nainstalovaného systému se dá
očekávat, že přinejmenším filesystémy určené pro data (tedy ty největší)
mohou být zaplněné jen relativně málo, takže se rozumným přístupem dá
ušetřit docela dost času.

							  Michal Kubeček