Router a kompilace kernelu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Červen 1 20:14:02 CEST 2006

On Wed, May 31, 2006 at 09:06:21PM +0200, Michal Kubecek wrote:

> Předpokládám, že termínem "menší pingy" tradičně rozumíte kratší
> round-trip time síťové komunikace. Tady doporučuji si uvědomit, že
> i v nejhorším teoretickém případě by nejnižší hodnota 100 Hz znamenala
> zvýšení latence o 10 ms, což je hodnota, která je pro většinu běžných
> síťových aplikací celkem nezajímavá.

Neni nahodou tento timer pro prepinani procesu? Kdezto sitova komunikace
na routeru probiha primo v kodu kernelu. Pokud na routeru nebezi
moc programu a procesor je v idle, pak toto nastaveni nema vliv na
rychlost behu kodu kernelu, ktery je az "nadbytecne :)" casto spousten.
Navic k preplanoveni procesu nedochazi jen timto timerem, ale i prichodem
ruznych preruseni, napriklad od sitovky ;-), takze at se timer zvoli uz
jakkoliv, k prodleve zpracovani paketu na nezatizenem stroji nedojde.

> V praxi je viditelným efektem spíše pomalejší reakce interaktivních
> lokálních desktopových aplikací, zejména animací nebo přehrávání zvuku.
> Proto se vyšší frekvence doporučuje právě u desktopu, zatímco u serveru
> nemá valný význam. Naopak, vyšší frekvence má za následek větší počet
> přepnutí kontextu a protože každé přepnutí vás stojí nějaký čas
> procesoru, zvyšuje se tím zbytečně zátěž systému.

Na zatizene stroje davam 100Hz. Nejen na servery, ale i na pomalejsi
desktop se mi to hodi ;-).

-- Dalibor