HDD pro SQL server LINUX

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Červen 2 13:58:35 CEST 2006

On Fri, Jun 02, 2006 at 11:06:49AM +0200, Pavel Cimbalnik wrote:
> Dobry den,
>
> potreboval bych poradit s vhodnosti pouziti technologie HDD pro planovany
> SQL server postaveny na Fedore Core 5. Zvazuji nasazeni bud 4x 36.7GB WD
> Raptor SATA 10k v RAID 10 nebo 2x 73.4GB Ultra SCSI 320 10k v RAID 1.
> Prohledaval jsem na internetu v konferencich a ziskal spoustu relevantnich i
> irelevantnich informaci, ale nikde jsem nenasel srovnani techto dvou
> technologii ve mnou pozadovanych parametrech. Zda-li bude vhodnejsi SATA +
> RAID10 versus SCSI + Mirror.
>
> K serveru by melo stabilne pristupovat cca 20 uzivatelu, a to k databazi
> [...]

Ahoj,

bude se spise ukladat nebo dolovat? Jaka bude velikost databaze? Casteji
je lepsi vygenerovat indexy nezli kupovat rychle disky <g>. Osobne bych
dal prednost SCSI v sw mirroru. Pri databazi o velikosti par GB pridejte
ramku. Prestoze jsem priznivcem AMD, pro databazi je tupy netburst spise
vyhodou. MySQL je vhodne pro dolovani dat a pomale pri mohutnem zapisu.
Jakym zpusobem bude tech 20 uzivatelu pristupovat? Budou klikat na webu,
spoustet mnohaset radkove sql dotazy, kolik budou mit spojeni--kazdy
jedno nebo kazdy desitky? Mozna by se vyplatilo nebrat rpm balik, ale
poradne si ohlidat minimalni pocet vyforkovanych mysqld, logovat pomale
dotazy a sem tam zapnout podrobne logovani (performance killer) a
podivat se :-).

-- Dalibor Straka