HDD pro SQL server LINUX

Dracula 007 dracula007 na atlas.cz
Pondělí Červen 5 15:09:55 CEST 2006

> imho je dolezite poradie:
> - HW alebo SW RAID
>   - HW bude mat obrovsku vyhodu nad SW
> - celkova priepustnost diskov (2 SATA disky alebo 1 SCSI disk)
>   - 2 SATA zrejme prenesu rovnaky blok dat rychlejsie

1) Tvrzeni ze 'hw raid' je pausalne lepsi nez 'sw raid' je neuplne.
   Totiz sw raid muze nekdy dat vetsi propustnost ale za cenu vyssi
   zateze CPU.

2) Zalezi na nastaveni strippingu - pokud nastavite prilis maly stripe
   (takovy ze pro nacteni jednoho 'kousku' souboru bude casto nutno
   roztacet oba disky) tak to bude paradoxne znamenat snizeni vykonu.

3) Dost zalezi na pouzitem hw radici (zejmena u SATA), ale
   predpokladam ze tam budete  davat neco osvedceneho. Kazdopadne si to
   progooglete. Pekne srovnani SATA radicu je napriklad tady

      http://tweakers.net/reviews/557/1

   ale existuje spousta dalsich.

4) Investujte do RAM, at si muze co nejvice dat nacachovat a snizit tak
   zatez diskoveho subsystemu. Zalezi ale na objemu dat se kterym chcete
   pracovat.

5) Osobne bych se nebal toho dat tam ty SATA disky s nejakym rozumnym
   radicem.

Osobni zkusenost je takova ze pokazde kdyz jsme na serveru meli problemy
s propustnosti diskoveho sytemu tak za to mohl nejaky spatne napsany SQL
dotaz nebo chybejici indexy - ve chvili kdy jsme tohle odstranili tak
problem zmizel.

t.v.