Mikrokod procesoru (jadro)

Petr Baláš petr.balas na gmail.com
Úterý Červen 6 17:06:48 CEST 2006

On 6/6/06, Martin Calko <calko.martin na cpost.cz> wrote:
> Dobry den,
> v parametrech jadra se pri kompilaci da povolit upgrade mikrokodu
> procesoru. Rad bych vedel jestli ten mikrokod nekdy nekdo videl ev. jak
> se tahle funkce pouziva. Na webu intelu se mi ho najit nepovedlo.
> Predstavuju si to tak, ze by se dal mikrokod patchovat jako jiny program ...

Vetsina funkci procesoru je natvrdo zadratovana (protoze rychlost) ale
urcita cast je rizena mikrokodem. Ten ale bude zaviset na presne verzi
procesoru a rozhodne nebude jeho format a moznosti dokumentovane takze
predstava, ze si napisete vlastni je ponekud nerealna. V praxi se
pomoci update mikrokodu daji opravit nejake ty chyby procesoru ktere
vyrobce nasekal. Ale to je obvykle zalezitost BIOSu ktery zaridi vse
potrebne ihned po zapnuti pocitace.

--
Petr Baláš - petr.balas at gmail dot com