ceska klavesnice v linuxu

Petr Janda janda na netbox.cz
Pátek Červen 9 08:12:34 CEST 2006

On Fri, Jun 09, 2006 at 03:33:02AM +0200, Dalibor Straka wrote:

> Pro pohodlne prepinani klavesnice doporucuji pro  Xorg(nikoli XFree86)
> nasledujici tezce nabyte know-how ;-P:
>
> Section "InputDevice"
>    Identifier "Keyboard0"
>    Driver     "kbd"
> #   Option     "CoreKeyboard"
>    Option     "XkbRules"      "xorg"
>    Option     "XkbModel"      "pc101"
>    Option     "XkbLayout"     "us,cz"
>    Option     "XkbVariant"    ",qwerty"
>    option     "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp:switch,grp_led:scroll"
>    Option     "XkbOptions" "compose:ralt"
> EndSection

> [...]

V mych xorg 7.0.20 to funguje tak, ze pokud mam anglickou, tak pravy alt
nedela nic, pokud ceskou, tak s pravym altem pisu anglicky.
Pokud chci pouzivat pravy alt jako docasny prepinac mezi klavesnicemi,
tak musim pouzit misto "compose:ralt" "grp:switch"
Mimochodem nejvice informaci jsem nasel na
http://ru.gentoo-wiki.com/XkbOptions
bacha je to v rustine.
Bud jsem se googlu spatne ptal, nebo jsem hledal malo, ale XkbOptions se
mi jevi jako podivuhodne malo dokumentovane.

	S pozdravem

				Petr Janda
--
email: janda_at_netbox_dot_cz