HTB a maskarada

linux na edoras.cz linux na edoras.cz
Pátek Červen 9 12:39:22 CEST 2006

tc = tridici certik .... :)))

Chapu to tedy jako vysvetleni toho proc mi maskarada funguje spolecne s
htb ...

- Pakety omarkuju posle zdrojove/cilove adresy na forwardu
iptables -t mangle -A FORWARD -d (ipcko) -j MARK --set-mark 5

- Pakety dojdou do Postroutingu, kde se na ne uplatni maskarada (znacka
u paketu zustava zachovana i po maskarade)
iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE

- nasledne si je prebira tc, ktere je podle marku ktery k nim priradil
forward nahazi do trid htb.
tc filter add dev ETH0 parent 1:0 protocol ip handle 5 fw flowid 1:50

Pak jen nechapu, proc se vsude uvadi nutnost pouziti virtualnich devicu
IMQ . (cetl jsem to snad vsude v kazdem howto)

Jirka Mares